FAQ
Parkingi w rejonie Morskiego Oka. Masz pytanie? Poszukaj go niżej - na wszystkie pytania odpowiadamy,
1. Jak dokonać rezerwacji miejsca parkingowego w rejonie Morskiego Oka?
Rezerwacji najlepiej dokonać za pośrednictwem strony tpn.pl/zwiedzaj/e-bilety. To szybki i łatwy sposób. Kupując e-bilet z minimum 3-dniowym wyprzedzeniem, zyskujesz gwarancję miejsca postojowego oraz możesz skorzystać z niższej ceny niż w dniu przyjazdu.
*Istnieje możliwość zakupu biletu w Zakopanem w naszym Punkcie Informacji Turystycznej (ul. Chałubińskiego 44) w godzinach 7:30-16:15. Warunkiem zakupu na dany dzień jest dostępność miejsc.
2. Czy rezerwacja online dotyczy także parkingu na Łysej Polanie?
Tak. Teren niestrzeżonego parkingu w rejonie Morskiego Oka składa się z trzech części (Palenica Białczańska - przy wejściu na szlak, pas drogowy do 1 km od wejścia na szlak i Łysa Polana do 1,5 km od wejścia na szlak). O miejscu zaparkowania decyduje kolejność przyjazdu. Kierowca nie ma możliwości wyboru miejsca parkowania. Samochody są kierowane przez obsługę najpierw na Palenicę Białczańską, następnie na pas drogowy i na Łysą Polanę (czas dojścia do punktu wejścia na szlak to 15-20 min.).
3. Czy jest możliwość zaparkowania na parkingach w rejonie Morskiego Oka bez rezerwacji?
Zachęcamy do wcześniejszego zakupu (z minimum 3-dniowym wyprzedzeniem) e-biletu na parking on-line za pośrednictwem strony tpn.pl/zwiedzaj/e-bilety - kupujący może skorzystać wtedy z niższej ceny i ma gwarancję miejsca na parkingu. Jest możliwość zaparkowania bez rezerwacji jedynie w przypadku wolnych miejsc parkingowych, a cena biletu w dniu przyjazdu będzie wyższa o 10 lub 20 zł od wcześniej dostępnej ceny online. Nie kupując biletu wcześniej, trzeba się liczyć, szczególnie w sezonie, z możliwością braku miejsc - wszystkie stanowiska parkingowe niejednokrotnie były w całości wyprzedawane i osoby dojeżdżające na miejsce nie miały możliwości wjechania samochodem na parking.
*Dla osób nieposiadających konta do płatności internetowych istnieje możliwość zakupu biletu z płatnością gotówkową w naszym Punkcie Informacji Turystycznej w Zakopanem (ul. Chałubińskiego 44). Aktualne godziny otwarcia Punktu można sprawdzić tutaj. Warunkiem zakupu na dany dzień jest dostępność miejsc.
4. Czy mogę dokonać zwrotu rezerwacji lub zmiany terminu?
Możliwy jest zwrot biletu, co należy zgłosić najpóźniej do godziny 12.00 w południe dnia poprzedzającego rezerwację na adres ebilety@tpn.pl. Nie ma możliwości zmiany terminu zakupionego już biletu - w przypadku chęci przyjazdu w innym terminie, konieczny jest zwrot zakupionego biletu (przypominamy, mailowo, do 12:00 w południe dnia poprzedzającego rezerwację), a następnie ponowny zakup drugiego biletu na wybrany termin - oczywiście w miarę dostępności biletów i przy obowiązujących na ten termin w danym momencie cenach.
5. Ponieważ pogoda jednak nie dopisała, nie pojechaliśmy do Morskiego Oka, czy mogę otrzymać zwrot za niewykorzystane miejsce parkingowe?
Nie, w takiej sytuacji nie ma możliwości zwrotu, miejsce było zarezerwowane przez cały dzień. W przypadku zmiany planów możliwy jest zwrot biletu, należy go jednak zgłosić najpóźniej do godziny 12.00 w południe dnia poprzedzającego rezerwację na adres ebilety@tpn.pl. Nie ma możliwości zmiany terminu biletu - w przypadku chęci przyjazdu w innym terminie, konieczny jest zwrot zakupionego biletu (przypominamy, mailowo, do 12:00 w południe dnia poprzedzającego rezerwację), a następnie ponowny zakup drugiego biletu na wybrany termin - oczywiście w miarę dostępności biletów i przy obowiązujących na ten termin w danym momencie cenach.
6. Przyjadę jednak innym samochodem. Czy mogę zmienić nr rejestracyjny podany w zamówieniu?
Tak. Należy to zgłosić najpóźniej do godziny 12.00 w południe dnia poprzedzającego rezerwację na adres ebilety@tpn.pl.
7. Nie dostałem potwierdzenia rezerwacji na maila, co zrobić?
Przede wszystkim przeszukać SPAM, a jeśli tam go nie ma, należy skontaktować się z nami pod adresem ebilety@tpn.pl. Sprawdzimy, czy w zamówieniu na przykład nie podano błędnego adresu i wyślemy potwierdzenie ponownie.
8. Co mam zrobić z potwierdzeniem rezerwacji?
Należy wcześniej zapisać je w telefonie (lub innym urządzeniu mobilnym) bądź wydrukować i po przyjeździe okazać obsłudze parkingu. Wczytywanie na miejscu może okazać się niemożliwe z powodu problemów z zasięgiem w rejonie Łysej Polany i Palenicy Białczańskiej.
9. Czy mam możliwość wyboru parkingu, na którym postawię samochód?
Nie, parking składa się z trzech części (Palenica Białczańska - przy wejściu na szlak / pas drogowy i Łysa Polana do 1 km od wejścia na szlak). O miejscu zaparkowania decyduje kolejność przyjazdu. Kierowca nie ma możliwości wyboru miejsca parkowania. Samochody są kierowane przez obsługę najpierw na Palenicę Białczańską, następnie na pas drogowy do 1 km od wejścia na szlak i na Łysą Polanę ok. 1,5 km od wejścia na szlak (czas dojścia do punktu wejścia na szlak to 15-20 min.).
10. Od której godziny parking jest czynny?
W okresie od 1 marca do 30 listopada parking jest czynny od świtu do zmierzchu. W przypadku tak wczesnego przyjazdu należy wykupić online także bilet wstępu do Parku, ponieważ kasy mogą być jeszcze zamknięte.
11. Czy jeśli przyjadę na parking na przykład dopiero o 15, to miejsce nadal będzie na mnie czekało?
Tak, zarezerwowane miejsce czeka przez cały dzień, zachęcamy jednak do jak najwcześniejszego przyjazdu, najlepiej przed godziną 08.00. W ciągu dnia, szczególnie w sezonie, na drodze dojazdowej mogą tworzyć się duże korki, przez co czas dojazdu znacznie się wydłuży.
12. O której przyjechać na parking, aby ominąć korki?
To zależy od pogody. W słoneczny dzień korki tworzą się już dość wcześnie rano. Najlepiej dojechać na miejsce nie później niż 08.00 rano.
13. Ile kosztuje rezerwacja miejsca parkingowego?
Na parkingach w rejonie Morskiego Oka obowiązują ceny zróżnicowane w zależności od sezonu oraz czasu zakupu względem dnia przyjazdu - od 35 do 75 zł za samochód osobowy. Według aktualnego cennika przy zakupie on-line z minimum 3-dniowym wyprzedzeniem: od 35 do 55 zł w zależności od sezonu dla samochodów osobowych. W dniu przyjazdu cena jest zawsze o 10 zł wyższa względem ceny bazowej, a w razie wysokiego popytu na bilety na dany dzień, cena będzie wyższa o maksymalnie 20 zł w stosunku do ceny bazowej. Maksymalna cena dla samochodu osobowego to 75 zł za dzień. Rezerwacja jest ważna w godzinach działania parkingu. (Szczegółowy cennik).
14. Czy jako osoba z niepełnosprawnością mam możliwość zarezerwowania miejsca na Palenicy Białczańskiej?
Tak, wcześniejsza rezerwacja za pośrednictwem strony tpn.pl/zwiedzaj/e-bilety jest wymagana. Na parkingu Palenica Białczańska jest wydzielonych 9 bezpłatnych miejsc dla osób z niepełnosprawnościami, przebywających w pojeździe i legitymujących się ważną kartą parkingową osoby niepełnosprawnej.
15. Mam kilkudniowy nocleg w schronisku, co mam zrobić w takiej sytuacji?
Zarezerwować wcześniej bilet na parking na wszystkie dni pobytu w schronisku - jest taka możliwość w systemie rezerwacyjnym. Przy przyjeździe na miejsce zgłoś dłuższe parkowanie obsłudze. Pamiętaj, że jeśli nie wykupisz wcześniej biletu na wszystkie dni (minimum 3 dni wcześniej) - na miejscu cena będzie wyższa, a może okazać się także, że parking nie dysponuje już wolnymi miejscami na nieopłacony wcześniej dzień.
16. Czy mogę zaparkować busem/kamperem na parkingach w rejonie Morskiego Oka?
Tak, busy i kampery o długości 5-8 metrów mogą zaparkować na parkingach TPN w rejonie Morskiego Oka. Parkingi składają się z trzech części (Palenica Białczańska - przy wejściu na szlak / pas drogowy do 1 km od wejścia na szlak i Łysa Polana ok 1,5 km od wejścia na szlak). O miejscu zaparkowania decyduje kolejność przyjazdu. Kierowca nie ma możliwości wyboru miejsca parkowania. Samochody są kierowane przez obsługę najpierw na Palenicę Białczańską, następnie na pas drogowy i na Łysą Polanę (czas dojścia do punktu wejścia na szlak to 15-20 min.). Nie ma możliwości nocowania w pojazdach na parkingu. Podróżując takim typem pojazdu – konieczny jest zakup dedykowanego rodzaju e-biletu – dla busów i kamperów, a nie dla samochodów osobowych (obowiązuje inny cennik). Autobusy i pojazdy dłuższe niż 8 metrów nie mają możliwości skorzystania z parkingów TPN w rejonie Morskiego Oka.
17. Nie udało mi się zarezerwować miejsca na wybrany dzień, co mam zrobić?
Rozważ zmianę terminu i wykup bilet na pierwszy dostępny i dogodny dla Ciebie termin. Jeśli wycieczki nie można przełożyć na kolejny dzień, są jeszcze inne opcje. W okresie wakacyjnym uruchomione są alternatywne parkingi w Białce Tatrzańskiej przy Ośrodku Narciarskim Kotelnica Białczańska, w Bukowinie Tatrzańskiej przy Stacji Narciarskiej Rusiń-Ski oraz w rejonie Polany Zgorzelisko przy Górnej Stacji Narciarskiej Małe Ciche, skąd kursował regularny transport publiczny. Można skorzystać także z transportu publicznego z miejscowości, w której się zatrzymałeś.
18. Czy jeśli przyjadę pod wieczór (mam zarezerwowany nocleg w schronisku), za pierwszy dzień również płacę pełną opłatę?
Tak, ponieważ miejsce zarezerwowane jest na cały dzień.
19. Czy autokar może przywieźć i wysadzić grupę na Palenicy Białczańskiej?
Tak, autokar może przywieźć grupę na parking na Palenicy Białczańskiej i tam ją zostawić, a następnie odjechać na inny parking.
20. Czy na inne parkingi przy wejściach do Tatrzańskiego Parku Narodowego również muszę zarezerwować miejsce online?
Nie, rezerwacja online dotyczy tylko parkingów w rejonie Morskiego Oka.
21. Jak otrzymać fakturę za zakup biletu?
Potrzebę wystawienia faktury należy zgłosić przed dokonaniem płatności. Wypełniając formularz zamówienia na stronie tpn.pl/zwiedzaj/e-bilety, należy zaznaczyć pole Chcę otrzymać fakturę i wpisać dane. W przypadku nie wybrania takiej opcji, faktura nie zostanie wystawiona. Faktura nie jest wystawiana automatycznie. Dokumenty przygotowywane są w kolejności składania zamówień, prosimy o cierpliwość. Przypominamy, że zgodnie z obowiązującymi przepisami fakturę wystawia się nie później niż 15. dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym dokonano dostawy towaru lub wykonano usługę lub nie później niż 15. dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym otrzymano całość lub część zapłaty od nabywcy.
Jeśli powyżej nie ma odpowiedzi na Twoje pytanie, skontaktuj się z naszą Infolinią e-biletową: mailowo ebilety@tpn.pl lub telefonicznie (połączenia głosowe, nie odpowiadamy na smsy) +48 885 989 427 (codziennie, z wyjątkiem świąt) w godzinach 07.00–13.00.