Tu kupisz on-line:
Kupujesz bilet przez Internet? Zapoznaj się z: informacją o przetwarzaniu danych osobowych przez Tatrzański Park Narodowy (tutaj), Regulaminem usługi e-bilety, Regulaminem Przewozu Osób Autobusami oraz Regulaminem parkingu w rejonie Morskiego Oka – jeśli korzystasz z usługi rezerwacji miejsca parkingowego online, która jest wymagana od osób chcących dostać się własnym samochodem na parkingi najbliżej wejścia na szlak. Tatrzański Park Narodowy nie jest sprzedawcą biletów na przewozy, a jedynie pośredniczy w sprzedaży. Więcej informacji.
Parkingi w rejonie Morskiego Oka. Pytasz? Odpowiadamy:
- Jak dokonać rezerwacji miejsca parkingowego w rejonie Morskiego Oka?
Rezerwacji najlepiej dokonać za pośrednictwem strony tpn.pl/zwiedzaj/e-bilety. To szybki i łatwy sposób. Kupując e-bilet z minimum 3-dniowym wyprzedzeniem możesz skorzystać z niższej ceny oraz zyskujesz gwarancję miejsca postojowego.
*Istnieje możliwość zakupu biletu w Zakopanem w naszym Punkcie Informacji Turystycznej (ul. Chałubińskiego 44) w godzinach 7:30-16:15. Warunkiem zakupu na dany dzień jest dostępność miejsc.
- Czy rezerwacja online dotyczy także parkingu na Łysej Polanie?
Tak. Teren niestrzeżonego parkingu w rejonie Morskiego Oka składa się z trzech części (Palenica Białczańska - przy wejściu na szlak, pas drogowy do 1 km od wejścia na szlak i Łysa Polana do 1,5 km od wejścia na szlak). O miejscu zaparkowania decyduje kolejność przyjazdu. Kierowca nie ma możliwości wyboru miejsca parkowania. Samochody są kierowane przez obsługę najpierw na Palenicę Białczańską, następnie na pas drogowy i na Łysą Polanę (czas dojścia do punktu wejścia na szlak to 15-20 min.).
- Czy jest możliwość zaparkowania na parkingach w rejonie Morskiego Oka bez rezerwacji?
Zachęcamy do wcześniejszego zakupu (z minimum 3-dniowym wyprzedzeniem) e-biletu na parking on-line za pośrednictwem strony tpn.pl/zwiedzaj/e-bilety - kupujący może skorzystać wtedy z niższej ceny i ma gwarancję miejsca na parkingu. Jest możliwość zaparkowania bez rezerwacji jedynie w przypadku wolnych miejsc parkingowych, a cena biletu w dniu przyjazdu będzie wyższa o 10 lub 20 zł od wcześniej dostępnej ceny online. Nie kupując biletu wcześniej, trzeba się liczyć, szczególnie w sezonie, z możliwością braku miejsc - wszystkie stanowiska parkingowe niejednokrotnie były w całości wyprzedawane i osoby dojeżdżające na miejsce nie miały możliwości wjechania samochodem na parking.
*Dla osób nieposiadających konta do płatności internetowych istnieje możliwość zakupu biletu z płatnością gotówkową w naszym Punkcie Informacji Turystycznej w Zakopanem (ul. Chałubińskiego 44). Aktualne godziny otwarcia Punktu można sprawdzić tutaj. Warunkiem zakupu na dany dzień jest dostępność miejsc.
- Czy mogę dokonać zwrotu rezerwacji lub zmiany terminu?
Możliwy jest zwrot biletu, co należy zgłosić najpóźniej do godziny 12.00 w południe dnia poprzedzającego rezerwację na adres ebilety@tpn.pl. Nie ma możliwości zmiany terminu zakupionego już biletu - w przypadku chęci przyjazdu w innym terminie, konieczny jest zwrot zakupionego biletu (przypominamy, mailowo, do 12:00 w południe dnia poprzedzającego rezerwację), a następnie ponowny zakup drugiego biletu na wybrany termin - oczywiście w miarę dostępności biletów i przy obowiązujących na ten termin w danym momencie cenach.
- Ponieważ pogoda jednak nie dopisała, nie pojechaliśmy do Morskiego Oka, czy mogę otrzymać zwrot za niewykorzystane miejsce parkingowe?
Nie, w takiej sytuacji nie ma możliwości zwrotu, miejsce było zarezerwowane przez cały dzień. W przypadku zmiany planów możliwy jest zwrot biletu, należy go jednak zgłosić najpóźniej do godziny 12.00 w południe dnia poprzedzającego rezerwację na adres ebilety@tpn.pl. Nie ma możliwości zmiany terminu biletu - w przypadku chęci przyjazdu w innym terminie, konieczny jest zwrot zakupionego biletu (przypominamy, mailowo, do 12:00 w południe dnia poprzedzającego rezerwację), a następnie ponowny zakup drugiego biletu na wybrany termin - oczywiście w miarę dostępności biletów i przy obowiązujących na ten termin w danym momencie cenach.
- Przyjadę jednak innym samochodem. Czy mogę zmienić nr rejestracyjny podany w zamówieniu?
Tak. Należy to zgłosić najpóźniej do godziny 12.00 w południe dnia poprzedzającego rezerwację na adres ebilety@tpn.pl.
- Nie dostałem potwierdzenia rezerwacji na maila, co zrobić?
Przede wszystkim przeszukać SPAM, a jeśli tam go nie ma, należy skontaktować się z nami pod adresem ebilety@tpn.pl. Sprawdzimy, czy w zamówieniu na przykład nie podano błędnego adresu i wyślemy potwierdzenie ponownie.
- Co mam zrobić z potwierdzeniem rezerwacji?
Należy wcześniej zapisać je w telefonie (lub innym urządzeniu mobilnym) bądź wydrukować i po przyjeździe okazać obsłudze parkingu. Wczytywanie na miejscu może okazać się niemożliwe z powodu problemów z zasięgiem w rejonie Łysej Polany i Palenicy Białczańskiej.
- Czy mam możliwość wyboru parkingu, na którym postawię samochód?
Nie, parking składa się z trzech części (Palenica Białczańska - przy wejściu na szlak / pas drogowy i Łysa Polana do 1 km od wejścia na szlak). O miejscu zaparkowania decyduje kolejność przyjazdu. Kierowca nie ma możliwości wyboru miejsca parkowania. Samochody są kierowane przez obsługę najpierw na Palenicę Białczańską, następnie na pas drogowy do 1 km od wejścia na szlak i na Łysą Polanę ok. 1,5 km od wejścia na szlak (czas dojścia do punktu wejścia na szlak to 15-20 min.).
10. Od której godziny parking jest czynny?
W okresie od 1 marca do 30 listopada parking jest czynny od świtu do zmierzchu. W przypadku tak wczesnego przyjazdu należy wykupić online także bilet wstępu do Parku, ponieważ kasy mogą być jeszcze zamknięte.
11. Czy jeśli przyjadę na parking na przykład dopiero o 15, to miejsce nadal będzie na mnie czekało?
Tak, zarezerwowane miejsce czeka przez cały dzień, zachęcamy jednak do jak najwcześniejszego przyjazdu, najlepiej przed godziną 08.00. W ciągu dnia, szczególnie w sezonie, na drodze dojazdowej mogą tworzyć się duże korki, przez co czas dojazdu znacznie się wydłuży.
12. O której przyjechać na parking, aby ominąć korki?
To zależy od pogody. W słoneczny dzień korki tworzą się już dość wcześnie rano. Najlepiej dojechać na miejsce nie później niż 08.00 rano.
13. Ile kosztuje rezerwacja miejsca parkingowego?
Na parkingach w rejonie Morskiego Oka obowiązują ceny zróżnicowane w zależności od sezonu oraz czasu zakupu względem dnia przyjazdu - od 35 do 75 zł za samochód osobowy. Według aktualnego cennika przy zakupie on-line z minimum 3-dniowym wyprzedzeniem: od 35 do 55 zł w zależności od sezonu dla samochodów osobowych. W dniu przyjazdu cena jest zawsze o 10 zł wyższa względem ceny bazowej, a w razie wysokiego popytu na bilety na dany dzień, cena będzie wyższa o maksymalnie 20 zł w stosunku do ceny bazowej. Maksymalna cena dla samochodu osobowego to 75 zł za dzień. Rezerwacja jest ważna w godzinach działania parkingu. (Szczegółowy cennik).
14. Czy jako osoba z niepełnosprawnością mam możliwość zarezerwowania miejsca na Palenicy Białczańskiej?
Tak, wcześniejsza rezerwacja za pośrednictwem strony tpn.pl/zwiedzaj/e-bilety jest wymagana. Na parkingu Palenica Białczańska jest wydzielonych 9 bezpłatnych miejsc dla osób z niepełnosprawnościami, przebywających w pojeździe i legitymujących się ważną kartą parkingową osoby niepełnosprawnej.
15. Mam kilkudniowy nocleg w schronisku, co mam zrobić w takiej sytuacji?
Zarezerwować wcześniej bilet na parking na wszystkie dni pobytu w schronisku - jest taka możliwość w systemie rezerwacyjnym. Przy przyjeździe na miejsce zgłoś dłuższe parkowanie obsłudze. Pamiętaj, że nie wykupując wcześniej biletu na wszystkie dni (minimum 3 dni wcześniej) - na miejscu cena będzie wyższa, a może okazać się także, że parking nie dysponuje już wolnymi miejscami na nieopłacony wcześniej dzień.
16. Czy mogę zaparkować busem/kamperem na parkingach w rejonie Morskiego Oka?
Tak, busy i kampery o długości 5-8 metrów mogą zaparkować na parkingach TPN w rejonie Morskiego Oka. Parkingi składają się z trzech części (Palenica Białczańska - przy wejściu na szlak / pas drogowy do 1 km od wejścia na szlak i Łysa Polana ok 1,5 km od wejścia na szlak). O miejscu zaparkowania decyduje kolejność przyjazdu. Kierowca nie ma możliwości wyboru miejsca parkowania. Samochody są kierowane przez obsługę najpierw na Palenicę Białczańską, następnie na pas drogowy i na Łysą Polanę (czas dojścia do punktu wejścia na szlak to 15-20 min.). Nie ma możliwości nocowania w pojazdach na parkingu. Podróżując takim typem pojazdu – konieczny jest zakup dedykowanego rodzaju e-biletu – dla busów i kamperów, a nie dla samochodów osobowych (obowiązuje inny cennik). Autobusy i pojazdy dłuższe niż 8 metrów nie mają możliwości skorzystania z parkingów TPN w rejonie Morskiego Oka.
17. Nie udało mi się zarezerwować miejsca na wybrany dzień, co mam zrobić?
Rozważ zmianę terminu i wykup bilet na pierwszy dostępny i dogodny dla Ciebie termin. Jeśli wycieczki nie można przełożyć na kolejny dzień, są jeszcze inne opcje. W okresie wakacyjnym uruchomione są alternatywne parkingi w Białce Tatrzańskiej przy Ośrodku Narciarskim Kotelnica Białczańska, w Bukowinie Tatrzańskiej przy Stacji Narciarskiej Rusiń-Ski oraz w rejonie Polany Zgorzelisko przy Górnej Stacji Narciarskiej Małe Ciche, skąd kursował regularny transport publiczny. Można skorzystać także z transportu publicznego z miejscowości, w której się zatrzymałeś.
18. Czy jeśli przyjadę pod wieczór (mam zarezerwowany nocleg w schronisku), za pierwszy dzień również płacę pełną opłatę?
Tak, ponieważ miejsce zarezerwowane jest na cały dzień.
19. Czy autokar może przywieźć i wysadzić grupę na Palenicy Białczańskiej?
Tak, autokar może przywieźć grupę na parking na Palenicy Białczańskiej i tam ją zostawić, a następnie odjechać na inny parking.
20. Czy na inne parkingi przy wejściach do Tatrzańskiego Parku Narodowego również muszę zarezerwować miejsce online?
Nie, rezerwacja online dotyczy tylko oficjalnych parkingów TPN w rejonie Morskiego Oka.
21. Jak otrzymać fakturę za zakup biletu?
Potrzebę wystawienia faktury należy zgłosić przed dokonaniem płatności. Wypełniając formularz zamówienia na stronie tpn.pl/zwiedzaj/e-bilety, należy zaznaczyć pole Chcę otrzymać fakturę i wpisać dane. W przypadku nie wybrania takiej opcji, faktura nie zostanie wystawiona.
Jeśli masz więcej pytań, zachęcamy do zapoznania się z Regulaminem usługi e-bilety oraz Regulaminem parkingu w rejonie Morskiego Oka lub do kontaktu mejlowego ebilety@tpn.pl lub telefonicznego (połączenia głosowe, nie odpowiadamy na smsy) +48 885 989 427 (codziennie, z wyjątkiem świąt) w godzinach 07.00–13.00).
Na terenie Parku nie zawsze jest dostępny internet. Zachęcamy do zakupu biletu jeszcze przed wyruszeniem w Tatry – w miejscu zakwaterowania.
Kontrola biletu na punktach wejścia może odbywać się „offline”.
PZU NNW na Szlaku
Wraz z biletem wstępu do TPN można kupić ubezpieczenie NNW na Szlaku, które zapewnia odszkodowanie w razie nieszczęśliwego wypadku podczas wizyty w Tatrzańskim Parku Narodowym, a także po słowackiej stronie Tatr (TANAP). W ramach ubezpieczenia oferowane jest pokrycie kosztów akcji ratowniczej na Słowacji do 40 000 zł (także przy użyciu śmigłowca), odszkodowanie za wypadek do 25 000 zł oraz pokrycie kosztów związanych z leczeniem powypadkowym.
Ubezpieczenie NNW na Szlaku kupicie na stronie www.nnwnaszlaku.pl (tam znajdziecie też więcej informacji na temat warunków ubezpieczenia).
Szczegółowy cennik biletów i opłat parkingowych w TPN.
Szczegółowy cennik parkingów w rejonie Morskiego Oka (Palenica Białczańska, Łysa Polana).
Regulamin parkingów w rejonie Palenicy Białczańskiej.