Nauczymy Was szacunku

28 lipca 2015

Niedźwiedzie brunatne w roli tatrzańskich ultrasów. Szaliki klubowe, które przypominają komu należy się „szacun na dzielni”. Reguły i zasady poruszania się po górach wykładane na transparentach i na kibicowską nutę. Rusza kampania społeczna Tatrzańskiego Parku Narodowego.

  • Oficjalny partner BUKOVINA Terma Hotel Spa (www.bukovina.pl)

    Oficjalny partner BUKOVINA Terma Hotel Spa (www.bukovina.pl)

Narratorem przewrotnej kampanii społecznej są Niedźwiedzie z TPN-u – szczególnie zagorzali fani dzikiej przyrody. W swoich hasłach domagają się od ludzi szacunku dla ich ukochanej drużyny: dzikiej natury. Żądają ciszy i spokoju, a przy tym zapewniają, że przestrzeganie reguł dyktowanych przez naturę wszystkim – ludziom i zwierzętom – pozwoli uniknąć niebezpiecznych sytuacji.

Niedźwiedzie z TPN-u będą szerzyć „dzikie treści” zgodnie z duchem kultury kibicowskiej. Flagi, murale, szaliki, fany będą przypominały o tym, że reguły TPN należą do tych, o których przestrzeganiu nie powinno się zapominać.

– Niedźwiedź brunatny to największy drapieżnik w naszym parku – mówi Szymon Ziobrowski, dyrektor TPN. – Wchodząc na jego teren i poruszając się po wyznaczonych szlakach, musimy pamiętać, że my, ludzie, jesteśmy tylko gościem w domu niedźwiedzia. A nie jest to żaden misiek, tylko srogi i niebezpieczny gospodarz.

W przestrzeni TPN udostępnianej dla turystów żyją dzikie zwierzęta, w tym duże drapieżniki jak wilki, rysie czy niedźwiedzie. Zwierzęta te coraz częściej widywane są w pobliżu szlaków. W wyniku kontaktu z turystami zauważalne są zmiany np. w zachowaniu niedźwiedzi, które rezygnują z naturalnego pokarmu decydując się na wykradanie odpadków ze śmietników. Choć zwierzęta te atakują ludzi niezmiernie rzadko, nie wolno zapominać o tym, że bez problemu mogą wyrządzić człowiekowi krzywdę. Jednym uderzeniem łapy niedźwiedź jest w stanie przerwać kręgosłup żubrowi.


Kampania społeczna „Nauczymy was szacunku” ma charakter edukacyjno-informacyjny. Oprócz działań o charakterze promocyjnym w prasie, radiu, internecie i kinach przewidziano cykl warsztatów dla dzieci i młodzieży czy specjalne wydawnictwo poświęcone niedźwiedziowi brunatnemu.

Niedźwiedzie z TPN-u można śledzić m.in. na FB facebook.com/niedzwiedzieztpnu i TT @Niedźwiedzie z TPN-u


Kampanię na rzecz niedźwiedzia brunatnego dla Tatrzańskiego Parku Narodowego wykreowała i realizuje katowicka Agencja PR Pan Pikto. Kampania zakończy się 15 września 2015

Partnerem kampanii jest kompleks BUKOVINA Terma Hotel Spa.
Patroni medialni: RMF FM, Nasze Miasto oraz naszemiasto.pl. 

Drukuj