Parkingi w rejonie Morskiego Oka najlepiej z e-biletem!

10 sierpnia 2021
Aktualizacja: 25 sierpnia 2023

Zachęcamy wszystkich turystów chcących dojechać własnym samochodem na Łysą Polanę bądź Palenicę Białczańską, gdzie rozpoczyna się szlak m.in. do Morskiego Oka,do wcześniejszego wykupienia on-line e-biletu na parking za pośrednictwem strony tpn.pl. W ten sposób zyskają gwarancję miejsca na parkingu oraz mogą skorzystać z niższej ceny niż ta, która będzie obowiązywać w dniu przyjazdu.

W sprzedaży online są wszystkie miejsca parkingowe w tym rejonie (Palenica Białczańska oraz Łysa Polana). Bilet można w łatwy i szybki sposób kupić na bieżąco przez stronę internetową tpn.pl/zwiedzaj/e-bilety – pod warunkiem, że bilety nie zostaną wyprzedane wcześniej, a takiej sytuacji należy spodziewać się w okresie wakacyjnym oraz w weekendy z piękną pogodą. Zalecamy zakup z kilkudiowym wyprzedzeniem. W przypadku zmiany planów, zwrotu biletu można dokonać mailowo do godziny 12:00 w południe w dniu poprzedzającym rezerwację (ebilety@tpn.pl)

Rekomendujemy przyjazd przed godziną 08.00 rano, w celu uniknięcia korków dojazdowych. Posiadając e-bilet na parking, turysta ma gwarancję, że będzie miał gdzie zostawić samochód niezależnie od godziny dojazdu. Teren niestrzeżonego parkingu w rejonie Morskiego Oka składa się z trzech części (Palenica Białczańska - przy wejściu na szlak, pas drogowy do 1 km od wejścia na szlak i Łysa Polana ok. 1,5 km od wejścia na szlak). O miejscu zaparkowania decyduje kolejność przyjazdu. Kierowca nie ma możliwości wyboru miejsca parkowania. Samochody są kierowane przez obsługę najpierw na Palenicę Białczańską, następnie na pas drogowy i na Łysą Polanę (czas dojścia do punktu wejścia na szlak to 15-20 min.).

Konieczność posiadania wcześniej wykupionego e-biletu dotyczy także osób nocujących w schroniskach, a także osób korzystających z miejsc dla osób z niepełnosprawnościami (w takim wypadku prosimy o wybór odpowiedniej opcji e-biletu w okienku sprzedażowym). W przypadku chęci zaparkowania na kilka dni, konieczne jest wcześniejsze wykupienie e-biletu na wszystkie dni, które obejmował będzie postój i poinformowanie o tym fakcie obsługi na miejscu.

Dla osób nieposiadających konta do płatności internetowych uruchomiliśmy możliwość zakupu biletu z płatnością gotówkową w naszym Punkcie Informacji Turystycznej w Zakopanem (ul. Chałubińskiego 44), który czynny jest codziennie od 7.30 do 16.15. Warunkiem zakupu na dany dzień jest dostępność miejsc.

–  Proces zakupowy jest bardzo prosty, system pozwala na szybką płatność online – mówi Szymon Ziobrowski, dyrektor TPN. – E-bilety są próbą rozwiązania problemu kolejek, korków i związanych z tym frustracji. Mają zapewnić względny komfort w czasach gwałtownie rosnącego ruchu turystycznego. Zależy nam na usprawnieniu początkowego etapu tatrzańskiej wycieczki. Prosimy o zgłaszanie do nas wszelkich uwag, abyśmy mogli ten system ulepszać w miarę możliwości.

Turyści, którym nie uda się wykupić miejsca na parkingu w rejonie Morskiego Oka na dany dzień za pośrednictwem strony tpn.pl/zwiedzaj/e-bilety, mogą skorzystać z parkingów alternatywnych dostępnych na terenie gminy Bukowina oraz z parkingu na Polanie Zgorzelisko i skorzystanie z transportu publicznego. Jeśli to możliwe - można rozważyć zmianę terminu wycieczki i wykupienie e-biletu na pierwszy dostępny i dogodny termin. 

Można także skorzystać z transportu publicznego z Zakopanego lub innych pobliskich miejscowości. Przypominamy, że policja odholowuje samochody zaparkowanie na zakazie np. wzdłuż pasa drogowego na odcinku Łysa Polana – Wierch Poroniec czy w rejonie ronda na Wierch Porońcu.

Zachęcamy także do wcześniejszego zakupu biletów wstępu do Parku drogą elektroniczną za pośrednictwem strony tpn.pl oraz w aplikacjach SkyCash i mPay lub (szczegóły: tpn.pl/zwiedzaj/e-bilety). 

Uwaga: bilet wstępu do Parku oraz potwierdzenie rezerwacji miejsca parkingowego TPN najlepiej jest zapisać w telefonie lub wydrukować, aby były dostępne do okazania w przypadku braku zasięgu sieci komórkowych, co często ma miejsce na terenie Tatrzańskiego Parku Narodowego.

Uwagi i pytania dotyczące biletów i parkingów TPN prosimy zgłaszać pod adresem: ebilety@tpn.pl lub telefonicznie +48 885 989 427 (codziennie w godzinach 7.00–13.00). Będziemy wdzięczni za sygnały dotyczące nieprawidłowości w funkcjonowaniu parkingów.

Przypominamy, że wszelkich porad turystycznych (w tym dotyczących funkcjonowania parkingów w rejonie Morskiego Oka) udzielamy także mejlowo infotur@tpn.pl lub telefonicznie 18 20 23 300 w Punkcie Informacji Turystycznej TPN. Mogą Państwo zapoznać się również z naszymi odpowiedziami na najczęściej zadawane pytania dotyczące parkingów w rejonie Morskiego Oka, które zamieściliśmy na stronie tpn.pl/zwiedzaj/e-bilety


Drukuj