Nowości

Otwarcie szlaku turystycznego Zawrat – Świnica. Będzie jeden kierunek

Latem ubiegłego roku Tatrzański Park Narodowy wyremontował szlak między Zawratem a Świnicą, który w 2018 r. w wyniku obrywu skalnego uległ zniszczeniu. Szlak zostanie ponownie udostępniony dla turystów od 1 czerwca br. Jednak z ważną zmianą – od tej pory będzie obowiązywał tam...

19 maja 2021

Posprzątaliśmy Podhale

„Śmieci to temat podniosły” – poszliśmy o krok dalej, posprzątaliśmy Podhale. W przedwczorajszej akcji podnieśliśmy ponad 100 000 l śmieci, którymi zapełniliśmy 900 worków!

13 maja 2021

Szukamy pracownika

Tatrzański Park Narodowy ogłasza nabór na stanowisko w Zespole Zagospodarowania Przestrzennego i Stanu Posiadania. Na zgłoszenia czekamy do 30 czerwca br. Więcej szczegółów poniżej.

12 maja 2021
  • Nabór na stanowisko dyrektora Słowińskiego Parku Narodowego

Na podstawie art. 8c ust. 7 ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody (Dz. U. z 2020 r. poz. 55, 479 i 1378) oraz § 2 rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 10 lipca 2012 r. w sprawie organizacji i przeprowadzania naboru na stanowisko dyrektora parku narodowego (Dz. U. poz....

11 maja 2021

Idziemy o krok dalej, posprzątamy Podhale

Pod takim hasłem we wtorek 11 maja Tatrzański Park Narodowy zaprosi na kolejną odsłonę akcji „Śmieci to temat podniosły”. Tym razem wyjdziemy poza Tatry i wspólnie z mieszkańcami gmin sąsiadujących z Parkiem posprzątamy Podhale. Gminy Zakopane, Kościelisko, Poronin i Biały...

6 maja 2021

Nowe „Tatry”

Wiosenne i radosne, ale refleksyjne ‒ tematem numeru jest przemijanie. Najnowszy numer kwartalnika „Tatry” trafił do druku. W sprzedaży ukaże się za kilka dni.

5 maja 2021

HOKUS KROKUS – inaczej niż zwykle

Przed nami sezon na krokusy. Co roku te urocze fioletowe kwiatki ściągają coraz większe rzesze ich miłośników. W tym sezonie trzeba jednak pamiętać przede wszystkim o bezpieczeństwie i wszelkich zasadach związanych z pandemią koronawirusa.

Częściowe zamknięcie Tatr dla ruchu skiturowego

Od wtorku 4 maja większość szlaków turystycznych i narciarskich w Tatrzańskim Parku Narodowym zostaje zamknięta dla turystyki narciarskiej. Również tereny taternickie nie będą już udostępnione dla skiturowców. Zamknięcie na razie nie dotyczy szlaku na Rysy i kilku wymienionych...

29 kwietnia 2021

Narodowy Spis Powszechny Ludności i Mieszkań 2021

Z początkiem kwietnia ruszył Narodowy Spis Powszechny Ludności i Mieszkań 2021 (NSP), który potrwa do 30 września br. To ważne badanie społeczne, które umożliwia pozyskanie informacji kluczowych do podejmowania optymalnych decyzji związanych z kierunkami rozwoju...

28 kwietnia 2021

Wiosna w Tatrach – webinar TPN

Stęskniliście się za naszymi webinarami? Mamy nadzieję, że tak i że ucieszy Was wiadomość, że wracamy już w ten czwartek! O czym będzie mowa? O wiośnie, tchnieniu ciepłych podmuchów wiatru, promieniach słońca grzejących twarz, szumie potoków, skrzypieniu wiosennego śniegu pod...

27 kwietnia 2021

Nowe tatrzańskie buffy już w sprzedaży!

Jeszcze więcej wzorów limitowanych chust marki BUFF. Kolekcja BUFF TPN 2021 to 6 nowych, unikatowych wzorów chust sygnowanych znakiem Tatrzańskiego Parku Narodowego.

Promocja tygodnia

Do 26 kwietnia w naszym sklepie internetowym możecie kupić większość publikacji Tatrzańskiego Parku Narodowego w cenie obniżonej o 20%!

20 kwietnia 2021

Gniazdo sokoła w rejonie Kazalnicy Cubryńskiej. Ograniczenia dla taterników i narciarzy ekstremalnych

Potwierdziły się doniesienia taterników o drugim gnieździe sokołów wędrownych. Od dziś, 8 kwietnia zamykamy kolejny rejon wspinaczkowy. Zostanie ponownie otwarty, kiedy sokoli przychówek bezpiecznie opuści gniazdo.

8 kwietnia 2021

Zdrowych, radosnych i pięknych Świąt Wielkanocnych!

Życzą pracownicy Tatrzańskiego Parku Narodowego.

2 kwietnia 2021

Niedźwiedzia rodzina w sąsiedztwie szlaku. Zamknięcia w Dolinie Gąsienicowej

Od jutra, 2 kwietnia wprowadzamy kolejne zamknięcie rejonu turystycznego w Tatrach z powodów przyrodniczych. Po zimowym śnie obudziła się niedźwiedzica z dwoma tegorocznymi młodymi. Gawrują w bliskim sąsiedztwie szlaku, w masywie Małego Kościelca. To rejon uczęszczany przez...

1 kwietnia 2021
  • Góry Wiedzy po raz drugi

Góry Wiedzy po raz dugi

Jeśli lubisz wędrować po Tatrach i interesuje Cię wszystko, co z nimi związane – ten konkurs jest dla Ciebie! Gorąco zachęcamy do udziału w II Ogólnopolskim Turnieju Wiedzy o Tatrach „Góry Wiedzy”. Od dziś możesz się już rejestrować!

1 kwietnia 2021

Gniazdo sokoła na Kościelcu. Ograniczenia dla taterników

We wschodniej ścianie Kościelca sokoły wędrowne postanowiły założyć gniazdo. To gatunek rzadki i cenny! Z tego powodu od 31 marca do 31 lipca zostają zamknięte drogi wspinaczkowe i linie udostępnione dla uprawiania narciarstwa ekstremalnego od Komina Drewnowskiego po Żleb Zaruskiego....

31 marca 2021

Centrum zakończyło działalność w tym sezonie

Dziś z powodu topniejącej pokrywy śnieżnej swoje działanie kończy Lawinowe Centrum Treningowe PZU na Kalatówkach. Wszystkim, którzy z niego skorzystali, dziękujemy za obecność i zapraszamy w przyszłym roku. Wierzymy, że treningi w Centrum przyczyniają się do podniesienia...

30 marca 2021
  • Punkt Informacji Turystycznej tymczasowo zamknięty

Uwaga, z powodu aktualnej sytuacji epidemiologicznej jesteśmy zmuszeni tymczasowo wstrzymać obsługę osobową w Punkcie Informacji Turystycznej. Będziemy jednak nadal udzielać porad turystycznych telefonicznie 18 20 23 300 i mejlowo infotur@tpn.pl. Dostępni jesteśmy codziennie od 7.30 do...

26 marca 2021

Posłuchaj naszego najnowszego podcastu – Kruki

Jest największym i najcięższym ptakiem śpiewającym. Bogactwo jego głosów jest zadziwiające. Imponuje inteligencją. Ten ptak nie budzi naszej sympatii, ale traktujemy go z należytą powagą. Łączy się z wyobrażeniem mrocznych mocy, budząc grozę, ale oprócz tego szacunek. W 40....